NÄSSJÖ KOMMUN
Close Google

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Translate NÄSSJÖ LÄRCENTER

Hem / Digital marknadskoordinator

Digital marknadskoordinator

Utbildningen till Digital Marknadskoordinator ger dig spetskompetens för att jobba med marknadsföring via digitala medier. Du lär dig marknadsföring via hemsidor, sociala medier och mobila applikationer.

Företag inom alla branscher satsar allt mer av sin marknadsföring på internet och branschen upplever en mycket stark tillväxt.

Digital marknadskoordinator utbildning

Marknadsföring via hemsidor, sociala medier och mobila applikationer har ökat explosionsartat de senaste åren och det finns ett mycket stort behov av arbetskraft inom området. Utbildningen Digital marknadskoordinator ger dig de kunskaper och de verktyg du behöver för att kunna arbeta strategiskt med marknadsföring via de senaste digitala medierna.

Marknadsföring via digitala medier blir allt viktigare för att företagen ska kunna hävda sig i konkurrensen både globalt och lokalt. Företag inom alla branscher satsar allt mer av sin marknadsföring på internet och mobila applikationer och branschen upplever en mycket stark tillväxt, samtidigt som det är stor brist på arbetskraft med spetskompetens inom området. Förändringarna inom digitala medier ställer helt nya krav på företagens marknadsföring. Omvärldsbevakning, analys och uppföljning och tekniskt kunnande är viktiga framgångsfaktorer för att lyckas med marknadsföring inom digitala medier. Som Digital marknadskoordinator får du kunskap om både hur de digitala medierna fungerar och används och hur man följer upp digitala marknadsföringsinsatser, inom olika typer av digitala medier.

Du lär dig hur du skapar långsiktiga kundrelationer och attraherar nya och gamla kunder med hjälp av webbsidor, sociala medier och mobilapplikationer. Med hjälp av digitala statistikverktyg som Google analytics analyserar du hur kunderna hittar företag och produkter och utifrån den kunskapen lär du dig hur du optimerar företagets hemsida och andra aktiviteter på internet och mobilen för att få ut mer av marknadsföringen. Utbildningen ger kunskaper inom projektledning och affärsutveckling för att kunna leda marknadsarbetet framgångsrikt och lönsamt. Några av de ämnen som ingår i Digital marknadskoordinator är bland annat sociala media, marknadsföring, sökmotoroptimering, mobil kommunikation, webbutveckling, projektledning och affärsutveckling.

Utbildningen läggs upp i nära samverkan med näringslivet och sker till stor del ute i arbetslivet genom olika typer av uppgifter, fallstudier och lärande i arbete, LIA. Utbildningen Digital marknadskoordinator riktar sig till dig som har erfarenhet av försäljning eller marknadsföring och som vill ha kompetens för att arbeta strategiskt med marknadsföring via digitala medier. Efter utbildningen kan du bland annat arbeta som projektledare eller marknadskoordinator inom digitala medier på en marknadsavdelning eller konsultbyrå. Utbildningen kan också leda till yrkesroller inom e-handel och information inom offentlig sektor.

För att kunna söka utbildningen krävs grundläggande behörighet från gymnasiet. Dessutom måste du ha 1,5 år yrkeserfarenhet av arbete med försäljning och marknadsföring.

Intresset från företagen för yrkesrollen är mycket stort. Ett 30-tal företag har stött ansökan och är intresserade av att ta emot LIA-studenter. I ledningsgruppen finns några av de ledande företagen inom e-handel och marknadsföring på webben.




© 2016 nassjo.se | producerad av webbyrå zwebb | drivs av ezpublish™ | redigera

Nässjö lärcenter, 571 80 Nässjö TEL: 0380-517250/70 E-post: